Tisdagen den 18 december hade Hjo folkhögskolas musik- och kantorsstudenter julkonsert i Hjo folkhögskolas kapell, fullsatt för kvällen. Årets konsert hette Sånger bland gnistrande stjärnor och bjöd på klassisk julmusik, folkmusik, visor och populärmusik.

Några sånger som framfördes under kvällen var Jul jul av Gustaf Nordqvist, Maybe this Christmas, Koppången, Ave Maria, The Christmas Song, O makalösa stjärna och Ljus till nattsvart jord. Schuberts Marsch Militaire känd ifrån I jultomtens verkstad i programmet Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul framfördes denna kväll på orgel.

I pausen bjöds det på glögg och pepparkakor och Helena Ambertson underhöll med fiol tillsammans med Gustaf Johansson och Stina Andersson på dragspel.

– Johanna Ek