Nyfiken på folkhögskola?

Världen är fantastisk – och du är en del av den! Ser du det goda i människan? Eller är du arg på orättvisor och rädd för mörkret? Vill du vara med och förändra både världen och din egen framtid? Att kunna påverka sitt liv ger glädje, trygghet och mening. Men för att lyckas krävs kunskap. Då kan Hjo folkhögskola vara något för dig!

Vi vill väcka din nyfikenhet och lust att lära. Hos oss finns utrymme för kreativitet och skapande. Här får du utvecklas i din egen takt och utifrån dina behov, i små grupper och tillsammans med andra. Du träffar deltagare från hela världen! Vi samtalar mycket och i dessa möten växer vi som människor. Allas våra erfarenheter gör utbildningen levande och färgstark.

Att gå på folkhögskola är något annorlunda. Vi är fria att göra våra egna kursplaner och du är med och skapar innehållet i dina kurser. Och hos oss händer det alltid något! Vi besöker platser vi vill veta mer om och bjuder in föreläsare, musiker, konstnärer, författare och teatergrupper. Utanför skoltid kan du vara med på filmkvällar, middagar, bollsport och mycket annat.

För att studera på Allmän kurs ska du vara 18 år eller äldre. Sommar- helg- och veckokurser har en nedre åldersgräns på 13 år.

Klicka här för att se en enkel video.

All personal jobbar för att du ska känna dig sedd. Vi vill ta vara på din egen drivkraft och inspirera dig att utvecklas. Många deltagare minns sin tid på folkhögskolan som den bästa i livet. Det hoppas vi att du också ska göra!

Läs vidare om vilka kurser Hjo folkhögskola kan erbjuda just dig under menyn Kurser.